Biljettservice, Upplevelser nära dig
Frågor och svar2021-09-15T15:12:33+02:00

Frågor & svar

Frågor & svar

Svar på vanliga och aktuella frågor

Gäller mina biljetter till det framflyttade datumet?2021-09-15T14:48:07+02:00

Ja och din biljett uppdateras automatiskt när ett nytt datum är satt om du öppnar samma biljettmail och laddar ner den på nytt.

Ångra köp av biljett2021-09-15T14:34:24+02:00

Distansavtalslagen gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Det innebär att du inte kan ångra köpet eller byta mot annan likvärdig biljett.

Hur levereras mina biljetter?2021-09-15T14:09:12+02:00

.Vi skickar biljetten omedelbart efter att du genomfört ditt köp till den e-post du angav när du genomförde ditt köp.

Har du inte fått din biljett inom 20-30 min ber vi dig att kontrollera skräpposten så att mailet inte hamnat där. Hittar du fortfarande inte din biljett kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Hjälp, jag har tappat bort min biljett!2021-09-15T14:18:30+02:00

Du kan ladda ner en kopia på din biljett när du öppnar mailet du fick av oss när du genomförde köpet.

Observera att man endast tillgår inträde till evenemanget en gång.

Jag uppgav fel e-postadress vid köp2021-09-14T16:14:01+02:00
När och hur får jag tillbaka mina pengar?2021-09-15T14:49:25+02:00

BIljetter återlöses via den betalmetod som användes när köpet genomfördes. Hur lång tid det tar för de enskilda arrangörerna att återlösa samtliga biljetter varierar, för att få exakt information om din biljett kontaktar du ansvarig arrangör. 

Hur vet jag om mitt evenemang är framflyttat eller inställt?2021-09-15T14:56:22+02:00

Du vänder dig direkt till arrangören för att få svar på frågor om förändringar. I regel mailar ansvarig arrangör alla biljettköpare när det sker ändringar med ett evenemang.

Jag har ingen skrivare, hur får jag min biljett?2021-09-15T14:34:57+02:00

Du kan öppna biljettmailet på din dator, ladda ner den och därefter skriva ut den om du vill ha den på print. 

Vet du om att du kan också visa upp mobilbiljett direkt i din smartphone? Öppna då biljettmailet i din smartphone och visa upp QR-koden till entrépersonalen för scanning.

Är mina biljetter personliga?2021-09-15T14:09:52+02:00

Evenemangsbiljetter som säljs hos oss är inte personliga i regel. Biljetten ger inträde till evenemanget en gång och den som har biljetten i sin hand har tillträde till arenan.

Undantag kan förekomma och i de fallen framgår det tydligt i eventbeskrivningen om arrangör väljer att ha personliga biljetter.

Inställt och flyttat evenemang2021-09-15T14:41:20+02:00

Om evenemangen du har biljetter till ställs in bör du omedelbart kontakta ansvarig arrangör, de ansvarar för återlösen av biljetter och har information om nya datum etc. I vissa fall återlöser vi, då på uppdrag av arrangören, biljetter vid inställt arrangemang. 

Vet du inte vem den ansvariga arrangören är, kontakta vår kundtjänst så ska vi hjälpa dig hitta rätt.

Fann du inte svar på din fråga?

Hittar du inte svaret ovan är du välkommen att mail din fråga till info@biljettservice.se eller använd kontaktformuläret.
Observera att svarstiden kan vara längre än vanliga med anledning av rådande omständigheter.

Till toppen